Menu
üres a kosarad
Belépés

Általános Szerződési Feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTEK

A Profinails Cosmetics Zrt. online áruháza. a www.profinails.hu webáruház, interneten elérhető termékkatalógusából a Profinails által forgalmazott vegyiáru és illatszer termékeket kínálja eladásra. A Profinails fenntartja magának a jogot arra, hogy az általa értékesített termékek katalógusát megváltoztassa.

Ön a www.profinails.hu weboldalon található termékekre vonatkozó megrendelése elküldésével egyidejűleg kijelenti, hogy ismeri, magára nézve kötelezőnek tekinti az Általános Szerződési Feltételeket. Ezen szerződésben foglalt feltételek szerint Ön, mint vevő és a Profinails Cosmetics Zrt, mint eladó - a www.profinails.hu weboldal üzemeltetője - között az Ön ajánlattételének elfogadásával szerződés jön létre, és Ön tudomásul veszi, hogy rendelése fizetési kötelezettséggel jár.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek, azokat nem iktatjuk, magyar nyelven íródnak és a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexre nem utal.
A webáruházban leadott megrendelések ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.
Jelen ÁSZF hatálya weboldalunkon történő jogviszonyokra terjed ki.
Az ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalunkon: 
https://www.profinails.hu/aszf

Az Általános Szerződési Feltételek tartalmazza a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és webáruházunkat megillető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A rendelési folyamat során a megrendelő megismeri a termékeket, annak paramétereit, tulajdonságait és jellegzetességeit, a bruttó árakat és fizetési feltételeket, a szállítással kapcsolatos információkat és az áru átvételének módját. 
Abban az esetben, ha Ön nem ért egyet a jelen ÁSZF tartalmával, úgy nem jogosult a webáruház tartamának megtekintésére és a rendelés leadására.
Webáruházunk nem köt szerződést kiskorúakkal. Ön, Vevőként az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
Profinails kijelenti, hogy a termékek értékesítéséhez és az internetes áruház működtetéséhez az összes jogszabályban előírt szakhatósági engedéllyel rendelkezik.
Amennyiben jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a webáruház használatával, a termékekkel, a vásárlás vagy a szállítás menetével kapcsolatban kérdése van, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeinken!
Bármely kérdése, vagy probléma esetén kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a [email protected] e-mail címen!

Weboldal üzemeltetője: Profinails Cosmetics Zrt.
Székhely:  H-6100 Kiskunfélegyháza Bajcsy-Zsilinszky u. 19.
Telephely: H-6100 Kiskunfélegyháza Gábor Dénes park 8. (Ipari Park)
Cégjegyzékszám: Cg-03-10-100467
Nyilvántartásba vevő szerv: Kecskeméti Törvényszék Cégbírósága
Adószám:   24371645-2-03
E-mail cím: [email protected]
Telefonszám: +36 76 656 124
Ügyfélszolgálat: +36 20 488 4435


Tárhely szolgáltató: Webcredit s.r.o.
Székhely: Hlavná ulica 690/42, 943 54 Svodín, Szlovák Köztársaság
Cégjegyzékszám: IČO: 47624094
Adószám: SK 2023990584
E-mail: [email protected]

Webáruház használata
A szerződés tárgyát a webáruházban található termékek képezik, melyeknek pontos leírása a termékoldalon található. A termék mellett feltüntetésre kerülő árak bruttó árak, forintban értendők és tartalmazzák a hatályos jogszabálynak megfelelő általános forgalmi adót.

Árak
A termékek vételára a kiválasztott termék mellett feltüntetett bruttó ár, amely tartalmazza az általános forgalmi adót. Amennyiben ettől eltérő tájékoztatás az árunál nem szerepel, a megjelölt vételár egy darab árucikkre vonatkozik, és nem foglalja magában az adott árucikkhez kapcsolódó egyéb termékek vételárát. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség összege a megrendelés véglegesítése előtt, valamint az ÁSZF – Szállítási költségek között is megtalálható.
A termékek adatlapján feltüntetett ár a termék bruttó ajánlati ára. Ezen kívül külön lapon szerepel a szállítási szolgáltatás költsége. Az ajánlati ár ennek megfelelően az áru vételárából, valamint a szállítási árból tevődik össze, és csak akkor válik véglegessé, ha a megrendelő a rendelési folyamat lépéseit szabályosan elvégzi és a megrendelést a Profinails jóváhagyja. A végleges ár csak a felek közös megegyezésével módosítható.

Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron szerepel. Hibás áron nem áll módunkban a rendelést elfogadni és kiszállítani. A termék hibás áron történő megrendelése esetén az eladó és a vásárló között nem jön létre szerződés. Hibás áron történő rendelés esetén is automatikus visszaigazoló e-mailt küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt az új adatokról. A Vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék/szolgáltatás valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.
Egyes termékek esetén előfordulhat, hogy a megadott kép és a termék leírása között adatbeviteli hiba miatt eltérés mutatkozik, erre az esetre a hibás árra vonatkozó szabályok vonatkoznak, és a hibáról a hiba felismerését követően azonnal tájékoztatjuk.

Regisztráció
Megrendelés leadásához nélkülözhetetlen az oldalon történő regisztráció. A regisztráció teljesen ingyenes. 

A Vevő köteles a regisztráció során létrehozott fiókjába való belépéshez szükséges felhasználónevét és jelszavát gondosan kezelni. Eladót semmilyen felelősség nem terheli amennyiben a Vevő felhasználónevét és/vagy jelszavát elfelejti, elveszti, vagy ezek a Vevőnek felróható módon a felhasználói fiók használatára jogosulatlan harmadik személy birtokába kerülnek. A felhasználói fiók belépési adatainak elfelejtése, elvesztése esetén a Vevő jogosult felhasználói fiókjához új felhasználónevet és/vagy jelszót igényelni a webáruház erre létrehozott felületén.

Három vásárlói szint regisztrálható ezeket a Regisztráció menüpont felső sorában elérhető fülekkel lehet váltani: Normál vásárló • Szakmai vásárló • Viszonteladó
A regisztrációt a "Mehet a regisztráció" gombra történő kattintással lehet beküldeni.
A sikeres regisztrációról azonnal egy visszajelző üzenetet küldünk.
A regisztrációval egy időben rendszerünk létrehozza a felhasználói fiókot, mely azonnal használható.

A három regisztráció leírása

Normál vásárló  - A leggyakoribb forma. Olyan lakossági vásárlók, akik főként saját célra ritkábban rendelnek az áruházból. Normál vásárlói fiókot bárki tehát minden magánszemély, de akár vállalkozás is regisztrálhat.

Webáruházunkat gyártó és nagykereskedőként üzemeltetjük, így kedvezményben részesítjük azokat a vásárlóinkat, akik hivatásszerűen foglalkoznak az általunk forgalmazott termékek felhasználásával, vagy termékeinket viszonteladóként értékesítik.
Ezért létrehoztunk további két kiemelt (B2B Business to Business) vásárlói kategóriát, melyeket az alábbi igazolások mellett vállalunk jóváhagyni.
A jóváhagyást követően a „szakmai” illetve „viszonteladói” fiókokat a fiókhoz tartozó kedvezményekkel aktiváljuk, és a fiókkal való vásárlás esetén rendszerünkben minden további kérés nélkül automatikusan érvényesülnek az adott fiókhoz kapcsolódó kedvezmények.

Szakmai vásárló - Támogatjuk a saját szakterületünkön dolgozókat, a Szakmai fiókot nekik találtuk ki.
Szakmai vásárló a műkörmös, műkörmös tanuló, vagy bármely más módon a szakmával kapcsolatos tevékenységet végző személy vagy vállalkozás, amely rendelkezik vállalkozói adószámmal.

A fiók hitelesítéséhez szükséges feltételek:

  • egyéni, vagy társas vállalkozásban végzi a tevékenységet
  • szakipari képesítésének megfelelő tevékenységi kör a vállalkozásában (pl. ÖVTJ-kód: 960206 Kéz- és lábápolás, műkörömépítés)
  • első rendelés minimum bruttó 15 000 Ft
  • átlagos éves vállalt forgalom 1. év türelmi időszak bruttó 50 000 Ft utána bruttó 75 000 Ft
  • vállalkozása előzetes partner kontroll ellenőrzése alapján kizáró tényezők nem merülnek fel. (www.partnercontrol.hu   https://nav.gov.hu/nav/adatbazisok)

A szakmai fiók létrehozásának lehetőségére a regisztrációnál is felhívjuk a figyelmet.
A szakmai fiókot a hitelesítési procedúra lezajlásával lehet használatba venni, és a használatba vételt követően érvényesül a 20 %-os kedvezmény.

A kedvezmény a következő:

Érvényes „Szakmai vásárló” fiókkal rendelkező partnereink a kiskereskedelmi árból 20% kedvezményt kapnak, melyet minden vásárlás után az aktuális kereskedelmi számlán, számla végösszeg kedvezményként írunk jóvá.

Viszonteladó - viszonteladó partnerek, kiskereskedelmi boltok, bolthálózatok

A fiók hitelesítéséhez szükséges feltételek:

  • adószámmal rendelkező egyéni, vagy társas vállalkozás
  • első rendelés minimum bruttó 200 000 Ft
  • átlagos éves vállalt forgalom bruttó 800 000 Ft
  • Új partnerek esetén további feltétel az első két negyedévet monitorozva bruttó 200 000 - 200 000 Ft forgalom
  • vállalja, hogy a kiskereskedelmi árak kialakításánál egyeztetés nélkül lefelé maximum 10%-kal tér el az ajánlott, webáruházunkban feltüntetett fogyasztói áraktól. A jelentősebb áreltérítést cégünkkel előre egyezteti.
  • vállalkozása előzetes partner kontroll ellenőrzése alapján kizáró tényezők nem merülnek fel www.partnercontrol.hu    https://nav.gov.hu/nav/adatbazisok/

A viszonteladói fiókot a hitelesítési procedúra lezajlásával lehet használatba venni, és a használatba vételt követően érvényesülnek a kedvezmények.

A kedvezmények a következők:

Érvényes „Viszonteladó” fiókkal rendelkező partnereink kedvezményes árakon vásárolhatnak, egyedi kondíciókkal. A kedvezményes árak, és egyéb kondíciók nem nyilvánosak, a kedvezmény mértéke jellemzően több mint 20% a kiskereskedelmi árból számítva. Természetesen minden vállalkozói adószámmal rendelkező érdeklődőt, leendő viszonteladó partnert megkeresésünk esetén egyénileg pontosan tájékoztatunk.

Mind a Szakmai mind pedig a Viszonteladói fiókok hitelesítést követően válnak használhatóvá. A hitelesítési eljárás változó időt igényel, de maximum 4-5 munkanap alatt elkészül. Jellemzően 48 óra alatt.
A hitelesítésig is használhatók a fiókok, de csak a Normál vásárlói jogok vonatkoznak rá.

Kuponrendszer

Webáruházunk kupon formájában igénybe vehető kedvezményt biztosít, melynek részletes feltételeiről itt olvashat. https://www.profinails.hu/kuponrendszer

Első vásárlási hírlevél ajándék kupon

Új belépő felhasználóként egyszeri 1 500 Ft értékű ajándék kupont adunk, mely a regisztrációtól számított 1 hónapon belül webáruházunkban az első vásárlásnál használható fel. Legalább 6 000 Ft értékű rendelés, valamint a hírlevélküldés elfogadása szükséges a beváltáshoz.

Sikertelen belépés, belépési probléma kezelése

Kérjük, adja meg a regisztrációkor megadott e-mail címet az „elfelejtetted a jelszavad?”

https://www.profinails.hu/elfelejtett_jelszo

oldalon, és rendszerünk egy könnyen kezelhető 4 számjegyből álló új generált jelszót küld az Ön részére. Ezzel a jelszóval már bejelentkezhet, és az adatmódosítás menüpontban könnyedén megváltoztathatja azt.

Ha további problémája van, keresse ügyfélszolgálatunkat, segítünk.

A vásárlás menete

A vevő a vásárlás során köteles saját, valós adatait megadni. Amennyiben a Vevő valótlan, vagy valós, de más személyhez köthető adatokat ad meg, akkor az Eladó és Vevő között létrejövő szerződés semmis. A valótlan, pontatlan vagy téves adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, kárért nem vállalunk felelősséget.

A vásárlás regisztrációhoz kötött. A regisztráció ingyenes.

A megrendelő a regisztrációs adatlap kitöltésével adja meg vásárlási adatait, amelyeket a későbbiekben - a megrendelés Profinails általi visszaigazolásáig - lehetősége van módosítani/visszavonni, Profinails ezen adatoknak megfelelően teljesíti a megrendelést és állítja ki a számlát.

1. A termék kiválasztása
Termékeinket a főoldalon található termékkategóriákban, azon belül az alkategóriákban találja meg.
Bármelyik képre kattintva automatikusan láthatóvá válik a menüstruktúra. A főoldal fejlécében is elérhető a főcsoport menüstruktúra. Az alkategória kiválasztása után közvetlenül a termékek, vagy további termékcsaládok jelennek meg, melyek a termékeket tartalmazzák. Lehetőség van termék keresésére is név, vagy bármely információ alapján. Ehhez a nevet, annak egy részét, vagy bármilyen információt meg kell adni a főoldal fejlécében található „Nagyító” ikon keresőmezőjébe, majd rá kell kattintani a Keresés feliratra.
A megvásárolni kívánt termék jellemzőit az adott termék képe mellett elhelyezett leírásból ismerheti meg. Amennyiben további kérdése merülne fel a termékekkel kapcsolatban, akkor bátran forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. A kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségeken keresztül kaphat részletes felvilágosítást.
A Profinails on-line áruház terméklistáiban feltüntetett ár "NORMÁL VÁSÁRLÓ" és "SZAKMAI VÁSÁRLÓ" regisztrációval az adott termék végső fogyasztói bruttó ára, "VISZONTELADÓ" regisztrációval az adott termék viszonteladói bruttó ára, amelynek érvényessége kizárólag az adott megjelenés időpontjára vonatkozik.
Megrendelés leadásakor Profinails kötelezi magát, hogy a kiválasztott termékeket a rendeléskor érvényes, a jóváhagyott regisztrációnak megfelelő  áron szállítja ki a megrendelőnek. 
Az internetes áruházban a termékek adatlapján megjelenítésre kerülnek a termékkel kapcsolatos lényegi információk, melyek segítik az előzetes tájékozódást.

Az áruházban a klasszikus termék adatlappal találkozhat.

A „Normál nézet” megjelenített tartalmak:
Termék fotója, Termék neve. Elérhetősége: raktáron, rendelhető, jelenleg nem elérhető, Kedvenc termékekhez adás, Termék ára, Kosárban helyezés. A + ikonnal növelheti a darabszámot, Kosárba helyezés gombja. 
A termékekről közölt fotók illusztrációk. A képernyőn látható színek, méretarányok eltérhetnek a termékek valódi színárnyalataitól, méretarányaitól.

Egyszerűsített B2B rendelési felület

Ezt a funkciót csak regisztrált tagok érhetik el, és elsősorban a nagy mennyiséget vásárló B2B (Business to Business) szakmai, és viszonteladó partnereinknek ajánljuk.

A funkció aktiválásával a webáruház termék aloldalai, így a terméklisták - kosár - megrendelés tételei egyszerűsített formában jelennek meg. Az egyszerűsített megjelenést elsősorban a nagy mennyiséget vásárló szakmai, és viszonteladó partnereinknek ajánljuk, akik már nagyobb rutinnal mozognak termékeink közt így számukra felesleges a termékek részletes adatlapját végigböngészni minden rendelés leadása előtt.
Csak regisztrált tagok számára elérhető! Jelentkezzen be  majd a felhasználói fiók ikonra klikkelve megjelenő listából tudja be/ki kapcsolni az egyszerű nézetet. A megjelenítés bármikor visszaállítható normál nézetre, egy újbóli klikkeléssel. A megjelenítési igényt a rendszer tárolja így újbóli látogatás során bejelentkezés után automatikusan az előző megjelenítési módot használja a webáruház. Viszonteladó partnereinknek biztosítunk egy termék cikkszám alapján történő gyorsított rendelésrögzítési lehetőséget is. Ez a funkció akkor hasznos, ha a partner papír alapú cikkszámokat is tartalmazó rendelőlapon írja össze a rendelését, majd később szeretné rögzíteni a webáruházi fiókjában. Egyszerűen keresgélés nélkül gépelje be a felületen a cikkszámot, nyomjon entert, majd a darabszámot, és ismét nyomjon entert….

2. A termék kosárba helyezése
Ha kiválasztotta a terméket, akkor a kosárba helyezéshez írja be a kívánt mennyiséget a termék adatlapokon a kosár ikon mellett található mezőbe vagy használja a + ikont a darabszám növelésére. A kívánt mennyiségnél klikkeljen a mellette található kosár ikonra. A sikeres kosárba helyezésről a jobb felső sarokban megjelenő értesítés fog tájékoztatni. Hozzáadást követően a darabszám mező kiemelve jelenik meg a kosárban levő darabszámú termékkel. További visszajelzésként az oldalon fejlécében elérhető fő "Bevásárló kosár" értékei is változnak illetve a kosárban levő termékek fajtáinak darabszáma növekszik a nagy kosár ikon felett.

3. A kosár tartalmának megtekintése
Rendelés leadását a fejléc jobb oldalán elérhető Bevásárló kosár szekcióra való klikkeléssel kezdeményezhet. Itt klikkelés után első lépésben a Bevásárló kosara tartalmát találja és lehetősége van annak módosítására. A benne levő termékek darabszámait módosíthatja vagy éppen ki is dobhatja az adott terméket. A kosár legutolsó tétele minden esetben a kiszállítás díja. Ahhoz, hogy INGYENESEN tudjunk szállítani a terméket, a rendszer segítségképpen megjeleníti a fennmaradó összeget az ingyenes szállítási érték eléréséhez.
Rendelést csak regisztrált és bejelentkezett tagok kezdeményezhetnek. Amennyiben a kosarat belépés nélkül böngészi úgy a továbblépéshez a kosár belépést vagy regisztrációt fog kérni. A regisztráció során megadott adatok automatikusan megjelennek a megrendelés véglegesítése előtt.

4. Adatok megadása
A regisztráció során megadott adatai automatikusan megjelennek a megrendelés véglegesítése előtt.

5. Szállítási és fizetési feltételek

Önnek ki kell választania a szállítási és fizetési módot:

  • ​házhozszállítás – utánvéttel
  • házhozszállítás – előre utalással
  • házhozszállítás – online bankkártyás fizetéssel
  • csomagpontra szállítás – előre utalással
  • csomagpontra szállítás – online bankkártyás fizetéssel

Felhívjuk figyelmét, hogy utánvétes fizetéssel a csomagpontra történő szállítást nem vállaljuk. Kérjük, hogy megrendelése leadásakor ezt vegye figyelembe.

A kiszállítási határidő: 1-5 nap
A házhozszállítást a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. futárszolgálat teljesíti.

6. A rendelés ellenőrzése
A rendelés elküldése előtt ellenőrizheti a kosár tartalmát, a kívánt szállítási módot, valamint a szállítási és számlázási adatokat is. Amennyiben hibát észlel, abban az esetben nyomja meg a VISSZA gombot és a szükséges módosításokat végezze el!

"Tovább a megrendeléshez" gombra kattintva egy megerősítő lapra jut, ahol kérjük, hogy áttekintheti még egyszer a rendelési tételeket. Itt már látható a választott fizetési mód is. A tételek alatt lehetősége van Megjegyzést fűzni a megrendelésedhez. (Pl. a szállítást melyik napra milyen időben kéri) 
Lehetőséget biztosítunk Visszalépni erről a lapról a tételek vagy fizetési mód módosításához.

7. A rendelés véglegesítése
A rendelését véglegesíteni csak az ÁSZF, valamint az adatvédelmi tájékoztató elfogadása után tudja.
Ezt követi a „Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés” gomb megnyomása A webáruházunkban  történő rendelése esetén Ön, mint  Vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a Vásárló és az Eladó közötti szerződéskötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó az webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház által küldött automatikus rendelés visszaigazoló email nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának.
"Megrendelés leadása" gombra kattintva regisztráljuk rendelést, ennek sikerességéről azonnal egy visszajelző üzenetet kap.
Amennyiben fizetési módként Bankkártyás fizetés BARIONNAL  jelölt meg, ez esetben meg kell várni a jóváhagyásunkat, ez legfeljebb 1 napot vesz igénybe. Miután jóváhagytuk a fizetést, a saját fiókba belépve a rendelés fejlécében a „Fizetés” ikonra kattintva tud fizetni. Kérjük, ezt a kifizetést mielőbb hajtsa végre. Amennyiben bármilyen technikai probléma miatt nem tudja végrehajtani a kifizetést, a saját fiókban a megrendelés mellett is biztosítunk kifizetési lehetőséget. 
Sikeres megrendelései bekerülnek felhasználói fiókjába, ahol visszamenőleg is megtekintheti azokat. Minden rendelés rendelkezik egy egyedik Státusz megjelöléssel, mellyel nyomon tudja követni a rendelés állapotát. Ez a rendelés leadását követően "Megrendelését fogadtuk" állapot lesz.
Minden rendelésről egy értesítő e-mailt is küld rendszerünk a regisztrációkor megadott e-mail címre. Ez az e-mail tartalmazza a rendelés tételeit a megrendelés azonosítóját leadásának idejét.

8. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a kék „Módosítás” felirat megnyomásával visszaellenőrizni a lépéseket, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő Vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott email cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.
Webáruházunk feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A webáruház semmilyen módon nem felelős az internetes hálózatban fennálló hálózati hiba miatti vételi eszközben a kommunikációs vonalakon történt meghibásodást, szoftver nem megfelelő működése, programhiba, technikai hiba következményeiért.
Felelősség korlátozása
A www.profinails.hu webáruházban történő vásárlás esetén a vásárló felelőssége, hogy ismerje és elfogadja az internet nyújtotta lehetőségeket és korlátokat, az adatok küldési és fogadási szabályait és veszélyeit, a használt hálózat technikai teljesítményét és a rendszerben felmerülő hibák lehetőségét. A www.profinails.hu webáruház az alábbi pontokban felsorolt, vagy bármilyen más okból is bekövetkező hibákért nem vállal felelősséget:

  • Az internet-hálózaton keresztül küldött és/vagy fogadott bármilyen információ, illetve adat illetéktelen kezekbe jutása.
  • Az internetes hálózatban bekövetkező bármilyen működési, program, és technikai hiba, és ezek következményei. Bármilyen olyan felmerülő hiba, ami akadályozza az  internet és/vagy a weboldal rendeltetésszerű használatát, a vásárlást, az információ áramlását, vagy bármilyen más műszaki jellegű meghibásodást okoz.
  • Bármely eszközben a kommunikációs vonalakon történő meghibásodás.
  • Bármelyik fél által használt szoftver nem megfelelő működése.

A felhasználó felelőssége a veszélyek felmérése, és a megfelelő lépések megtétele, annak érdekében, hogy az általa használt számítógépen tárolt adatokat megfelelően védje az illetéktelen behatolóktól. A felhasználót terheli a felelősség a webáruházhoz való kapcsolódásáért és az ott történő tevékenységért.

9. Rendelés visszaigazolása
A megrendelés befogadásáról a Megrendelő részére az Eladó haladéktalanul visszaigazoló e-mailt küld. Ezen email tájékoztatja a Vevőt a rendelés beérkezéséről, valamint a rendelés elfogadásáról, melyben tájékoztatjuk a Vevőt a várható szállítási időpontról és a szállítás feltételeiről. Felhívjuk figyelmét, hogy a szerződés a webáruházunk és Ön között a visszaigazolás alapján jön létre az ÁSZF-ben foglalt feltételek szerint.
Webáruházunk fenntartja a jogot, hogy e-mailben történő egyeztetéssel pontosítsa a megrendelés tartalmát.
Amennyiben a visszaigazoló e-mail nem kerül elküldésre, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelés és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.
A Profinails rendszere minden érvényes rendeléshez egy rendelésazonosító-számot ad, melyet megrendelő megtalál minden rendelése mellett az áruházban létrehozott fiókjában, illetve a megrendelő e-mail címére küldött rendelésigazoló e-mailben. Csak a rendelésazonosítóval rendelkező megrendelés érvényes! A megrendelés leadását követően Profinails haladéktalanul, de legfeljebb 48 órán belül megküldi megrendelő részére a visszaigazolást a megrendeléséről. 
Amennyiben a megrendelés visszaigazolása nem történik meg 48 órán belül, úgy a megrendelő mentesül az ajánlati kötöttsége alól. A Profinails a megrendelés jóváhagyásáig biztosítja a lehetőséget a megrendelőnek a megrendelése módosítására, visszavonására.
Amennyiben valamely rendelés vagy rendelések bármilyen okból módosításra, összevonásra kerülnek, a módosított rendelésre a módosítás időpontjában érvényes kondíciók vonatkoznak.

10. Fizetés
10.1. Bankkártyás fizetés

A profinails.hu részére a Barion biztosítja a kártya elfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártya elfogadó rendszere által.
Az internetes kártyaelfogadás feltételeit itt olvashatja:
https://www.barion.com/hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/
Ön a kártya használatával tudomásul veszi, hogy a weboldalt üzemeltető Profinails Cosmetics Zrt felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adatai átadásra kerülnek a www.barion.com részére. A továbbított adatok köre: név, email cím, nyugta cím adatok.
A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk a barion.com fizetőoldalára és a fizetés a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a hemplux.hu oldalán.
Társaságunk, weboldalunk az Ön kártya, illetve a mögötte álló bankszámla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.
A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége, kérjük készítse elő kártyáját: 

  • Kártyaszám: a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám
  • Lejárati dátum: a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő hh/éé formátumú szám
  • Érvényesítési kód: a kártya hátlapján az aláírás panelen található számsor utolsó három jegye (CVV2 vagy CVC2) Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legye szíves üresen hagyni.

Áruházunkban az alábbi kártya típusokkal fizethet. Dombornyomott és nem dombornyomott kártyák egyaránt elfogadottak:

  • MasterCard
  • Visa Classic
  • America Express – kivéve az OTP Bank Nyrt által kibocsátott kártyák
  • Visa Electron kibocsátótól függően – ezen kártyák esetében a kibocsátó határozza meg a kártya internetes használatát, amennyiben engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni
  • Maestro – az OTP Bank által kibocsátott kártyák
  • Maestro – más bank által kibocsátott kártyák. Az elfogadás feltétele, hogy a kártyabirtokos kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát.

10.2. Banki átutalás:
Előre utalás magyarországi szállítás esetén. 

számlatulajdonos: Profinails Cosmetics Zrt.
bank neve: OTP Bank Nyrt.
számlaszám: 11732071 23255335

Előre utalás nemzetközi szállítás esetén (szállítási költségekről minden esetben tájékozódjon előre.)

Bank details for International and EU customers:
Bank: OTP Bank Nyrt.
SWIFT/BIC: OTPVHUHB
EUR Bank Account No. (IBAN): HU78 1176 3323 7044 0881 0000 0000
USD Bank Account No. (IBAN): HU71 1176 3323 7043 9018 0000 0000
Átutalásos fizetés esetén minden esetben a saját fiókba, a megrendeléshez, még fizetés előtt feltöltjük a kereskedelmi számla PDF másolatát, melyről e-mailben értesítést küldünk. A számlán szereplő adatoknak megfelelően tudja teljesíteni az átutalást. Az átutaláskor a megjegyzés rovatba a számla sorszámát kell feltüntetni. A vételár beérkezéséről minden esetben értesítést fogunk küldeni.

10.3. Utánvét
Amennyiben a megrendelt termék értékét a termék átvételekor szeretné kifizetni, akkor válassza az Utánvétes fizetési módot.
Utánvétes rendelés esetén a Vevő a megrendelés vételárának teljes összegét a kiszállítást végző futárszolgálat munkatársának fizeti meg. A Vevő fizetési kötelezettségét ekkor készpénzben vagy bankkártyával a csomag átvételekor teljesítheti.

11. Szállítási feltételek és díjak
A déli 12:00 óráig beérkezett rendeléseket általában másnapra, de legkésőbb 2-5 munkanapon belül tudjuk teljesíteni. A rendelések kézbesítése a hét minden munkanapján folyamatosan történik. A raktáron nem lévő termékek esetében a megrendelőt értesítjük a postázás várható időpontjáról. A rendeléskor megadott névre és címre kiállított számlát a csomagban találja.

A Vevő köteles a Profinails Cosmetics Zrt. internetes áruházban megrendelt és az Eladó által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni. Amennyiben fizetési módként a "A rendelés teljes összegét átvételkor a futárnak fizeti." opciót választotta a megrendeléshez úgy az Eladó által küldött számlán feltüntetett vételárat - mely a termékek szállítási költségeit is tartalmazza - Vásárló köteles készpénzben a Kézbesítőnek kifizetni.

A CSOMAGOLÁSI, ÉS UTÁNVÉTELES SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉG:

MAGYARORSZÁG TERÜLETÉN BELÜL 1.700,- Ft,
GLS CSOMAGPONTRA TÖRTÉNŐ SZÁLLÍTÁS ESETÉN 1.000.- Ft.

Felhívjuk figyelmét, hogy a GLS csomagpontra történő szállítási mód csak előreutalás, és bankkártyás fizetés esetén választható.

Fogyasztónak minősülő természetes személyek rendeléseinél a kiszállítás 12.000,- Ft rendelési érték felett Magyarország területén belül ingyenes.

A profinails.hu on-line áruházba szakmai vásárlóként, regisztrált partnereink rendeléseinél a kiszállítás 25.000,- Ft rendelési érték felett Magyarország területén belül ingyenes.
A profinails.hu on-line áruházba viszonteladóként regisztrált partnereink rendeléseinél a kiszállítás 65.000,- Ft rendelési érték felett Magyarország területén belül ingyenes.
A Profinails Magyarország területén kívül kiszállítást kizárólag az Európai Unió országainak területére vállal, azzal, hogy a szállítás nem ingyenes, hanem a szállítási költség esetileg kerül megállapításra és egyeztetésre a megrendelővel.

Külföldre történő szállítási díjat minden esetben a megrendelés leadását követően tudjuk véglegesíteni. A kosárban megjelenített szállítási ár egy körülbelüli díj, a végleges ár az alábbiak szerint módosul:

5 kg-ig 10 kg-ig 20 kg-ig 30 kg-ig 40 kg-ig zónák
3.485 Ft 3.760 Ft 4.320 Ft 5.290 Ft 6.130 Ft Szlovákia, Szlovénia, Ausztria, Csehország, Románia, Horvátország
4.850 Ft 4.995 Ft 6.655 Ft 8.100 Ft 8.830 Ft Lengyelország, Németország, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Liechtenstein, Bulgária
7.815 Ft 8.100 Ft 8.975 Ft 11.430 Ft 12.590 Ft Dánia, Franciaország, San Marino, Vatikán, Olaszország, Monaco, Írország
9.625 Ft 10.565 Ft 20.550 Ft 25.610 Ft 28.070 Ft Litvánia, Lettország, Spanyolország, Svédország, Észtország, Görögország, Portugália, Finnország

40 kg-ot meghaladó rendelés esetén a termékek több rendelési egységként kerülnek kiszállításra

12. Kiszállítás, átvétel, fizetés
Az Ön által megrendelt csomagot a GLS General Logistics Systems Hungary Kft. szállítja. Kérjük mindenképpen olyan szállítási címet adjon meg, ahol a megrendelt csomagot át tudja venni. Kérjük, a csomag átvételekor mindenképp ellenőrizze a csomag épségét és tartalmát. Ennek hiányában nem tudunk reklamálni a futárcégnél a szállítás közben felmerülő esetleges sérülések miatt!
Abban az esetben, ha egy címről az átvétel 2 esetben nem történik meg áruházunk fenntartja magának a jogot, hogy az ügyfél további megrendelését csak előreutalással, vagy BARIONNAL teljesíti. A csomagban megtalálja a számlát.
Külföldre történő szállítás esetén annak költségéről minden esetben egyeztessen előre.

CÉGNÉV: GLS General Logistics Systems Hungary Kft.
Székhely: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
Postai cím: 2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.
cégjegyzékszám: 13-09-111755
adószám: 12369410-2-44
Telefon: +36 29 886 700
Mobil: +36 20 890-0660
E-mail: [email protected]

A Csomagját nyomon tudja követni, ha a saját fiókjába belépve az aktuális rendelésénél a fekete „Teherautó” ikonra kattint.

13. Termék ellenőrzése
Átvételkor Ön vevőként köteles a termék sértetlenségét ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen jegyzőkönyvet. Reklamáció akkor fogadható el maradéktalanul, ha a csomag felbontásáról videofelvétel készül, amelyen egyértelműen látszik, hogy a csomag a felvétel indulásakor bontatlan volt és a felvétel vágatlanul rögzíti a csomag teljes tartalmát.
A Vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni. A szállítócéggel lehetőség van időpont egyeztetésre, amit a megjegyzés rovatban kell jelezni a rendelés leadásakor. Amennyiben kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, a szállító értesítést hagy, majd legfeljebb két alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására. A kiszállítás 8-17 óra között történik, jellemzően a délelőtti órákban! A fizetés minden esetben a megrendeléskor megadott, viszonteladó partnereink esetében előre beállított módon történik.

14. Vásárlás utáni ügyfélszolgálat
Ön a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt termékkel kapcsolatban.
Ön a megrendelést követően a kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségeken keresztül veheti fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt termékkel kapcsolatban:

Ügyfélszolgálat: [email protected]
Telefonos elérhetőség (H-P 8-16 óráig): +36 76 656 124
+36 20 488 4435
Fax: +36 76 433 102

15. Elállási jog
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől és élni minden olyan joggal, mely Önt a törvény szerinti elállás esetén megilleti.
Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az árut átveszi, tehát az elállási határidő a termék átvételekor kezdődik.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postai úton, illetve e-mailben, elektronikus úton az alábbi címre:

Profinails Cosmetics Zrt.
Székhely:  H-6100 Kiskunfélegyháza Bajcsy-Zsilinszky u. 19.
email cím: [email protected]

Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a következők szerint:

Elállási / Felmondási nyilatkozat minta:

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:
Termék/ek neve:
Szerződéskötés időpontja / átvétel időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt: ....................................

Weboldalunkon közvetlenül is letöltheti PDF formátumban az elállási nyilatkozat-mintát.

Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket és a termék visszaküldésének költségét mi viseljük.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Tájékoztatjuk, hogy Önt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a fentiek szerint a  45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

Az elállási jog nem gyakorolható a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termékesetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Ha Ön a fenti szabályok betartásával eláll a szerződéstől, úgy haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül visszatérítjük az Ön által ellenszolgáltatásként megfizetett összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem élhet elállási jogával azon termékek esetén, mely zárt csomagolásúak, és egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhetőek vissza.

16. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
Ön és vállalkozásunk közötti szerződés keretében eladott dologra vonatkozóan Önt kellékszavatossági és termékszavatossági jog illeti meg, melyről a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján az alábbiak szerint adunk tájékoztatást:

KELLÉKSZAVATOSSÁG

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a Profinails Cosmetics Zrt hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legalább egy év. 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Profinails Cosmetics Zrt vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

TERMÉKSZAVATOSSÁG

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

A 19/2014.(IV.29.) NGM rendelet 5. §.-ban foglalt kötelezettségünk szerint törekszünk arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezzük. A kijavítás, kicserélés elmaradása esetén Önnek a Ptk. 6:159. §. (2) bek b.) pontja értelmében az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

JÓTÁLLÁS

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Az webáruházunk hibás teljesítése esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján köteles jótállásra.

Ön milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a jótállás alapján?
A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
c) 250 000 forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási jegy a fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot, számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Ön a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? 
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt, a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosság szerinti és termékszavatosság szerinti jogosultságoktól függetlenül megilletik.

17. Panaszkezelés
Amennyiben Önnek valamilyen panasza van a webáruházunkkal kötött szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a következő elérhetőségen közölheti:

Profinails Cosmetics Zrt.
Székhely: H-6100 Kiskunfélegyháza Bajcsy-Zsilinszky u. 19.
email cím: [email protected]
telefonszám: +36 76 656124
ügyfélszolgálat: +36 20 4884435

Ön panaszát szóban vagy írásban közölheti. A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk, és szükség szerint orvosoljuk. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, és annak egy másolati példányát
a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadjuk Önnek,
b) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldjük Önnek.
A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszát egyedi azonosítószámmal látjuk el.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmazza az Ön nevét, lakcímét, a panasz előterjesztésének helyét, idejét, módját, a panaszának részletes leírását és a bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzékét.
A jegyzőkönyven közöljük a panasszal kapcsolatos álláspontunkat, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges.
A jegyzőkönyv tartalmazza továbbá a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – az Ön, mint fogyasztó aláírását, a jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószámát.
Az Ön írásbeli panaszát annak beérkezését követően harminc napon belül érdemben megvizsgáljuk, és írásban megválaszoljuk, és intézkedünk annak közlése iránt. A panaszt esetlegesen elutasító álláspontunkat minden esetben indokoljuk.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig őrizzük, az azt ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk.
A panasz elutasítása esetén Önt írásban tájékoztatjuk arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe vesszük-e a békéltető testületi eljárást.

A szóbeli panaszt azonnal megvizsgáljuk és szükség szerint orvosoljuk.
Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról haladéktalanul jegyzőkönyvet veszünk fel, s annak egy másolati példányát átadjuk.
Az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszoljuk. A panaszt elutasító álláspontunkat megindokoljuk. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrizzük, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatjuk.

18. Jogorvoslat
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben általános fogyasztóvédelmi hatóságként a Kormányhivatal jár el - http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. 
A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
  • annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
  • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
  • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
  • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
  • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
  • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
  • a fogyasztó aláírásának
  • Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Békéltető Testületek elérhetőségei: 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail cím: [email protected]
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: [email protected]
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: [email protected]
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: [email protected]
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: [email protected]; [email protected]
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: [email protected]
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: [email protected]
 
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: [email protected]
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: [email protected]
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: [email protected]
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dr. Horváth Károly
E-mail cím: [email protected]
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: [email protected]
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Dr. Vári Kovács József
E-mail cím: [email protected]; [email protected]
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Dr. Gáll Ferenc
E-mail cím: [email protected]
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: [email protected]
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: [email protected]
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: [email protected]
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Budapest u.3.
Telefonszáma: 88/429-008, 
Fax száma: 88/412-150 
Név: dr. Vasvári Csaba elnök 
E-mail cím: [email protected]
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Dr. Gordos Csaba
E-mail cím: [email protected]
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: Dr. Molnár Sándor
E-mail cím: [email protected], [email protected]
 

 

19. Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

  • A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: 
  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

20. Online vitarendezési platform
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadók, különös tekintettel:

  • a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”)
  • és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, 
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
  • 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
  • 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
  • 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

Az Általános Szerződési feltételekben használt fogalmak magyarázata:

  • Felek: Eladó és Vevő együttesen
  • Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
  • Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
  • Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál
  • Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
  • Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
  • Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
  • Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
  • Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
  • Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
  • Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

A profinails.hu webáruház fenntartja a jogot a jelen Általános Szerződési Feltételek módosítására azzal, hogy a módosítás abban a weboldalon történő közzététellel lép hatályba. 

kelt: Kiskunfélegyháza, 2021. 09. 07.